Bugs Team 3 - unit 1 i lekcje początkowe z podręcznika


 

Czas na klasę trzecią. Szczerze nie znoszę tych lekcji rozruchowych, omg jak mnie to nudzi, omijam to i robię swoje własne pomysły, czyli skupiamy się na powtórce liczenia 1-20, a także wprowadzam alfabet. W tym roku moja innowacja CLIL, którą rozpoczęłam z zeszłorocznymi klasami pierwszymi, jest kontynuowana w klasie 2, i tu zaplanowałam właśnie kilka lekcji z alfabetem, dlatego pewnie w przyszłym roku z obecnymi klasami drugimi poświęcimy temu zagadnieniu nieco mniej czasu. 

Do rzeczy.

Liczenie i alfabet utrwalam grając w bingo w 6-polowej tabelce. Ćwiczymy liczby 1-10, potem 11-20, a alfabet dzielę na 3 mniej więcej równe części i też tak utrwalamy. Moi uczniowie kochają bingo, nieważne jaki temat, jaki rocznik, jaka klasa. Poza tym robimy proste spellingi ze słuchu, nazywamy litery, nic tu oryginalnego nie wymyślam.

Ale jak zwykle wplatam też piosenki, chyba już się zorientowaliście, że jestem maniaczką piosenek, uwielbiam je! To procentuje, na koniec roku jak już nam się nic nie chce, a materiał jest zrealizowany, całe lekcje tylko śpiewamy wszystko, co się przewijało przez cały rok szkolny. Kocham śpiewać i dzieci muszą się dostosować 😂😂

Alfabet:



Liczenie:







Odkąd znamy alfabet, raz na jakiś czas literujemy coś w ramach warm-upu lub przy wprowadzaniu nowego słownictwa, jedno z nich podaję, literując.

Potem jest ta historyjka wprowadzająca nowych owadzich przyjaciół, a w ćwiczeniach jest zadanie na podpisanie ich - korzystam dla utrwalenia / rozszerzenia z tej prezentacji:

mały sneak peek

Całość za darmo TU

W tej historyjce podoba mi się to, że można dzięki niej zrobić lekcję CLILową o współrzędnych geograficznych, stronach świata. Dzięki Google Maps albo https://www.wspolrzedne.pl analizujemy tajemniczy kod z ostatniego obrazka historyjki, a chętnych uczniów proszę, aby jako HW odszyfrowali tę wiadomość. Jako przykład na lekcji odszyfrowujemy pierwszą linijkę.

A potem już zajmujemy się unitem 1 ze zwierzętami i szczątkowym Present Simple.
Na lekcji drugiej czy trzeciej, może to być w sumie na każdej poza pierwszą, jako warm-up mamy taki mały listening comprehension, a jeśli chcecie, możecie to zrobić w formie readingu - czytam tego typu zdania:

Cheetahs live in Poland. Sharks eat fruit. Gorillas like meat. Fish don't swim. Rhinos don't fly. Gorillas eat lizards.

A uczniowie reagują, na fałszywe np stomp your feet, a na prawdziwe clap your hands.

Na innej lekcji, warm-upem czy podsumowaniem jest dokończenie zdań lub odpowiedzenie na pytania:

Sharks eat ….

Cheetahs don't eat …..

Gorillas live in ……

Kangaroos don't live in ……


Do crocodiles fly?

do gorillas live in Poland?

do tigers eat fruit?

do lizards eat sharks?

do parrots swim?

do tigers live in the jungle?


Można też jako warm-up porobić liczby mnogie, np. do takich zwierząt:

cat, dog, tiger, lizard, gorilla, whale, fish


Na lekcji trzeciej, po historyjce, oglądamy sobie na Google Maps Cape Town, puszczam ludzika, żeby pochodził sobie tu i ówdzie, oglądamy Table Mountain i stadion - czyli to, co jest w historyjce, i obowiązkowo śpiewamy z Shakirą!!!! Jest szał!




Innym pomysłem z tą piosenką jest rozpoczęcie od niej lekcji i zaintrygowanie uczniów, czemuż u licha taka piosenka. I zachęcamy, żeby się zgłosili, gdy odkryją związek.

A tutaj stare filmy o Cape Town, ale może akurat spasują:






Przy lekcji 4, która jest taka w sumie nie wiadomo po co (no wiem, że dla utrwalenia zanim na piątej uderzymy z grubej rury habitatami) robię taką dość długą aktywność, zejdzie na nią z 20 minut:

Na tablicy wypisuję listę zwierząt:

horse, snake, penguin, whale, butterfly, kangaroo, gorilla, dolphin, parrot, koala, chimpanzee, crocodile, polar bear, zebra

Każę uczniom zapamiętać jak najwięcej, wyznaczam 2 minuty.
Następnie mażę zwierzęta i prezentuję kategorie:

  1. They are mammals and live in the sea
  2. They can fly
  3. They eat grass
  4. They live in Australia
  5. They like eating fish
  6. They are reptiles


A uczniowie z pamięci dopasowują zwierzęta (może to być w parach czy grupach), potem sprawdzamy i możemy uzupełnić kategorie o dodatkowe nazwy zwierząt. 

Lekcja 7 wprowadza nam BOTH i ALL, ja do tego wykorzystuję mega stare karty obrazkowe z The Teacher's magazine, one tam mają też info o jedzeniu, środowisku itd, więc od razu im czytam, a oni decydują czy to prawda czy fałsz.




Do tego oglądamy film, w którym BOTH i ALL są bardzo jasno i obrazowo wyjaśnione:




Za tydzień - dwa wyczekujcie wpisów z pomysłami na lekcje do unitów drugich!

*Do tematu zwierząt polecam też wykorzystanie muzyki klasycznej, pomysł w tym wpisie: http://www.english-nook.pl/2021/11/muzyka-klasyczna-na-angielskim.html

Komentarze

Popularne posty