Dziś przedstawię Wam pomysł na pierwsze zajęcia koła kulturowego. Bardzo się cieszę z tego kółka, choć liczba osób w obu klasach jest przygnębiająca, nie tylko z powodu Covida, ale ogólnie trudno pracuje się z 30-osobową grupą o tak rozbieżnym poziomie zaawansowania, co wyjaśniałam w poprzednim poście (klik). Ale mogę w końcu wykorzystać te wszystkie latami gromadzone pomysły, pomoce, książki i inne materiały!

Lekcje rozpoczęłam od wyświetlenia mapy świata i luźnej rozmowie na temat tego, gdzie mówi się po angielsku, gdzie jest to język urzędowy. No i okazuje się, że poza Kanadą, UK naturalnie, USA i Australią nikt nie wiedział o pozostałych krajach :/ No więc wyjaśniam, gdzie jeszcze można znaleźć anglojęzycznych nativów. Potem przechodzimy do mojej prezentacji, której fragmenty zobaczycie poniżej, a całość do pobrania w twardej walucie $ z TeachersPayTeachers: klik lub w PLN tu klik










Jak widzicie, pytania są różnorodne, nie tylko wieczne zagadki dotyczące stolic, szczytów, rzek. Starałam się, aby odzwierciedlały moje (rozliczne) zainteresowania, a także były wskazówką na temat tego, co czeka nas przez cały rok szkolny, gdyż w planie jest ponowne wyświetlenie tej samej prezentacji na ostatnich zajęciach celem sprawdzenia przyrostu wiedzy. Pytań jest 20, a potem następuje klucz odpowiedzi, podczas którego można z grubsza wyjaśnić uczniom zagadnienia. Generalnie ta prezentacja jest zrobiona wg tego samego schematu, co ostatnia - Guess the Author - czyli uczniowie zapisują odpowiedzi przy pytaniach 1-20, a potem sami siebie (lub nawzajem siebie) oceniają, oglądając klucz. 

Moje pomysły na te kółka świetnie sprawdzą się też na zastępstwach z klasami, w których nie macie na co dzień lekcji. Sprawdziłam - nawet klasy powszechnie uznane za trudne (moja szkoła to przybytek takich) są zaangażowane i chętnie biorą udział w lekcji. 

Kolejna lekcja to będzie zestawienie najpopularniejszych różnic w słownictwie z UK vs. USA. 



Komentarze

Popularne posty