The Snowman - lekcja 2

Druga lekcja poświęcona będzie częściom ciała. Moje pierwszaki jeszcze się ich nie uczyły i spotkają je po raz pierwszy. Jeśli Wasze dzieci miały już z nimi do czynienia, uwzględnijcie to przy adaptowaniu mojego planu do Waszej lekcji.


Materiały: książka / film "The Snowman", flashcards z częściami ciała, kostka do gry, karty pracy i akcesoria do wybranego craftu.

1. Zwyczajowe powitanie typu piosenka itp.

2. Warm-up: przypomnienie w formie zabawy słownictwa z wcześniejszej lekcji -  w moim wypadku dzieci ilustrują ruchem szybko pokazywane naprzemiennie flashcardy: snowman i snowflake.

3. Pokazujemy dzieciom książkę, zwracając ich uwagę na lepienie bałwana, a w przypadku filmu włączamy fragment od 3:10 do 4:20 minuty. Prosimy dzieci, aby zapamiętały, jakie części ciała są widoczne u bałwanka. Części ciała, które są zaznaczone w sylwetce bałwana, to: head, hands, body, nose, eyes, mouth. 

4. Dzieci wymieniają części ciała, a nauczyciel pokazuje odpowiedni flashcard i nazywa obrazki po angielsku. Można je utrwalić, stosując zabawę Magic Eyes (moja ulubiona do utrwalania słownictwa - szybka, nieskomplikowana, atrakcyjna dla dzieci), ewentualnie jakąś inną z tych.

5. Gra, oparta na pomyśle przedstawionym w tym poście.
Przyczepiamy na tablicy nasze karty obrazkowe, każdej przypisując inną wartość 1-6. Dzieci dzielimy na 2-3 grupy. Grupy na zmianę rzucają kostką i na swojej części tablicy rysują bałwana. Wygrywa grupa, której uda się to jako pierwszej.

6. Uczymy dzieci piosenki "Little snowflake" z Super Simple Songs. Jak pobrać filmik, pisałam tu. Najpierw dzieci tylko oglądają "teledysk". Pytamy, jak im się podobała piosenka, można spytać o tempo, nastrój, ile zwrotek, kto śpiewa itp. Jeśli nie potrafią odpowiedzieć, słuchają i oglądają jeszcze raz - tym razem wiedząc już, na czym się skupić. Następnie puszczamy piosenkę jeszcze raz, prosząc, aby dzieci wysłuchały jakie części ciała są wymieniane w piosence. W końcu śpiewamy piosenkę, ilustrując ją ruchami opisanymi na stronce SuperSimpleLearning. Jeśli dysponujecie wersją karaoke, możecie zaśpiewać też o płatku spadającym na inne części ciała, a jak nie, to zawsze można śpiewać a capella.

7. Pora na jakiś miły craft. Przedstawię Wam kilka, więc wybierzcie sobie coś, co Wam najbardziej odpowiada.

- Możecie nauczyć dzieci, jak rysować ładnego bałwana - nauczyciel rysuje na tablicy, uczniowie na kartkach.





- dzieci wycinają i na osobnej kartce naklejają części ciała i troszkę ubrań, tworząc bałwana. Do pobrania stąd




albo taki stąd





- łączenie kropek



- craft, gdzie poza kolorowaniem sylwetki bałwana, w miejsce wykreskowanych okręgów można wkleić np. kulki z waty.





Ja chyba spróbuję "ulepić" bałwana z PlayMais, tylko muszę sprawdzić, czy mam na tyle białego ;)

Niezależnie od wybranej formy pracy, staramy się uaktywnić u dzieci słownictwo związane z częściami ciała, np. podchodząc do nich w czasie wykonywania craftu, wskazując na daną część i próbując zachęcić dziecko do nazwania jej.

Na koniec robimy wystawkę prac i zwyczajowo się żegnamy.

ZOBACZ TEŻ:

Komentarze

Popularne posty