Fajna gra na "luźne lekcje" w klasach 4-6
Zaszaleję dzisiaj - dwa posty jednego dnia!
Widzę, że mój post o grach stolikowych cieszy się dużą popularnością, ale wiem, że możecie być rozczarowani, gdyż zapewne nie każdy dysponuje PUSami i Popcornem, aby przeprowadzić takie lekcje. Dlatego postanowiłam umieścić dziś grę, którą możecie zaproponować uczniom właśnie w takim ostatnim tygodniu przed wakacjami, ale sprawdzi się też na lekcjach w trakcie roku szkolnego - przy powtórkach przed sprawdzianem, na zastępstwach, również na początku roku.
Gra może sprawdzać znajomość słownictwa, czasów lub reguł gramatycznych, w zależności jak ją zaplanujemy.
Ja grałam w tę grę we wrześniu w klasie 6.
Potrzebujemy do niej tabelkę takiego formatu:
Dzielimy klasę na grupki ok. 4-osobowe. Można też zagrać indywidualnie lub w parach.
Pierwszą kolumnę wypełniamy treścią. Jak widać, ja postawiłam na znajomość gramatyki, ale wy możecie wstawić coś zupełnie innego, np. pary - obrazek i słowo, albo pary - słówko ang. i jego tłumaczenie - cokolwiek wam przyjdzie do głowy. Powinno być minimum 10 wierszy ze zdaniami, parami czy co tam macie.
W kolejnych kolumnach uczniowie mają zaznaczyć, czy podane zdania / pary są prawdziwe czy fałszywe.
W kolejnej kolumnie oceniają na ile są pewni swoich odpowiedzi. Jeśli np. uważają, że zdanie pierwsze jest fałszywe i są pewni tego na 100%, wpisują 10 punktów, które doda się do ich ogólnego rachunku, gdyż mają rację. (W ostatniej kolumnie wpiszemy +10). Gdyby jednak zdanie to było poprawne, straciliby wtedy owe 10 punktów (w ostatniej kolumnie wpiszemy -10).
Rywalizację wygrywa osoba / para / grupa z największą ilością punktów.
Tabelkę znajdziecie na moim chomiku w folderze angielski => lekcje => 4-6 => początek roku szkolnego (hasło: englishtips.org) lub tutaj. Jest ona wypełniona zdaniami jak na powyższym obrazku, ale możecie ją sobie dostosować.
Pomysł zaczerpnęłam z "The Teacher" nr 99 str.5-6
Widzę, że mój post o grach stolikowych cieszy się dużą popularnością, ale wiem, że możecie być rozczarowani, gdyż zapewne nie każdy dysponuje PUSami i Popcornem, aby przeprowadzić takie lekcje. Dlatego postanowiłam umieścić dziś grę, którą możecie zaproponować uczniom właśnie w takim ostatnim tygodniu przed wakacjami, ale sprawdzi się też na lekcjach w trakcie roku szkolnego - przy powtórkach przed sprawdzianem, na zastępstwach, również na początku roku.
Gra może sprawdzać znajomość słownictwa, czasów lub reguł gramatycznych, w zależności jak ją zaplanujemy.
Ja grałam w tę grę we wrześniu w klasie 6.
Potrzebujemy do niej tabelkę takiego formatu:
Dzielimy klasę na grupki ok. 4-osobowe. Można też zagrać indywidualnie lub w parach.
Pierwszą kolumnę wypełniamy treścią. Jak widać, ja postawiłam na znajomość gramatyki, ale wy możecie wstawić coś zupełnie innego, np. pary - obrazek i słowo, albo pary - słówko ang. i jego tłumaczenie - cokolwiek wam przyjdzie do głowy. Powinno być minimum 10 wierszy ze zdaniami, parami czy co tam macie.
W kolejnych kolumnach uczniowie mają zaznaczyć, czy podane zdania / pary są prawdziwe czy fałszywe.
W kolejnej kolumnie oceniają na ile są pewni swoich odpowiedzi. Jeśli np. uważają, że zdanie pierwsze jest fałszywe i są pewni tego na 100%, wpisują 10 punktów, które doda się do ich ogólnego rachunku, gdyż mają rację. (W ostatniej kolumnie wpiszemy +10). Gdyby jednak zdanie to było poprawne, straciliby wtedy owe 10 punktów (w ostatniej kolumnie wpiszemy -10).
Rywalizację wygrywa osoba / para / grupa z największą ilością punktów.
Tabelkę znajdziecie na moim chomiku w folderze angielski => lekcje => 4-6 => początek roku szkolnego (hasło: englishtips.org) lub tutaj. Jest ona wypełniona zdaniami jak na powyższym obrazku, ale możecie ją sobie dostosować.
Pomysł zaczerpnęłam z "The Teacher" nr 99 str.5-6
Komentarze
Prześlij komentarz